Sukūrė "instagraminių" ledų verslą
Kartais netikėtą verslo idėją gali pametėti atostogos užsienio šalyse. Būtent taip nutiko ledainės „Yogoland“ įkūrėjams. Įmonės vadovė Rūta Mažeikienė dalijasi, kad idėja atidaryti savitarnos principu veikiančią ledainę, kur pats ledų gali įsidėti tiek, kiek širdis geidžia, gimė prieš kelis metus. Šiandien įmonė sparčiai auga ir ką tik atidarė naują ledų parduotuvę Rygoje.
Idėja gimė spontaniškai
„Įmonės akcininkai vis pagalvodavo, kad norėtų sukurti savo sėkmės istoriją. Ilgai ieškoję, kur investuoti savo turimas santaupas, kokį naują verslo modelį pristatyti Lietuvai sugalvojo vystyti būtent tokią ledainės koncepciją. Įkvėpimo šaltiniu tapo keliaujant pamatyta panaši koncepcija, sukėlusi vaikams ir suaugusiems daug džiaugsmo. Dviračio išradinėti nesinorėjo, todėl nuspręsta surasti panašiu verslu užsiimančių partnerių užsienyje ir gauti iš jos franšizę. Pagrindinis atrankos rodiklis buvo skonis. Nuo šios idėjos praėjus 5 mėnesiams, 2014-aisiais pirmoji „Yogoland“ ledainė buvo atidaryta viename iš Vilniaus prekybos centrų „Oze“, o vėliau ir sostinės bei Kauno „Akropoliuose“, – apie verslo pradžią pasakoja „Yogoland“ vadovė R. Mažeikienė ir priduria, kad veiklos pradžia pareikalavo 25 tūkst. Eur. investicijų.
Ji dalijasi, kad „Yogoland“ prekės ženklas yra kilęs iš Jungtinių Amerikos Valstijų ir šiuo metu yra vystomas Europoje, pavyzdžiui kaimyninėje Lenkijoje veikia net 20 šių ledainių. Šių metų pavasarį „Yogoland“ atstovai Lietuvoje išplėtė ledainių tinklą iki keturių ir pagal franšizę atidarė ledainę Rygoje.
Iš pradžių – edukacija
Anot jos, nuo pat įmonės atsidarymo pradžios savitarnos principu veikianti ledainė susilaukė nemažai dėmesio. Tačiau 9 iš 10 klientų apskritai nežinojo, kaip naudotis ledainėje veikiančia sistema.
„Pirmuosius 3-4 veiklos mėnesius teko užsiimti klientų edukacija, kaip naudotis mūsų prietaisais, kaip pačiam save apsitarnauti. Pamažu tai tapo mūsų privalumu, nes kiekvienas, atėjęs ledų, indelyje gali susikurti unikalų skonį, įsidėti tiek, kiek nori. Tai ypač patraukė smaližių vaikų ir paauglių dėmesį. Jie mėgsta dalytis nuotraukomis iš mūsų ledainės socialiniuose tinkluose ir tai tapo ir tam tikra reklamos priemone“, – dalijasi R. Mažeikienė.
Įveikti sunkumus padeda atkaklumas
„Atidarant parduotuvę Vilniaus „Akropolyje“, kreipėmės į UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“). Pasinaudojome „Invegos“ parama ir susigrąžinome palūkanų dalį – reikiamą dalį investicijų skolinomės iš banko, o „Invega“ šiuo atveju suteikė paskolos garantiją bei kompensavo dalį faktiškai sumokėtų paskolos palūkanų“, – pasakoja moteris.
Priemonė „Dalinis palūkanų kompensavimas“, finansuojama Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.
Kaip ir kiekviename versle, R. Mažeikienė sako susidurianti su nemažai sunkumų, tačiau įveikti iššūkius jai padeda stipri komanda ir tikėjimas savo darbu.
„Sunkiausia mūsų versle suderinti pirkimo ir pardavimo santykį, nes šalies ekonomikos lygis, produktų kainos, atlyginimai auga, o savo paslaugų kainos negalime kelti iki begalybės. Todėl turime gebėti greitai prisitaikyti prie kintančios rinkos“, – pokalbį apibendrina moteris.
BZN start informacija.