Parengtas socialinio verslo gidas
Ūkio ministerija informuoja, kad siekiant viešinti bei skatinti socialinį verslą Lietuvoje, parengtas Socialinio verslo gidas. Šiame leidinyje pateikiama svarbiausia informacija apie aspektus, į kuriuos reikia atsižvelgti, kuriant socialinį verslą: socialinio verslo sąvoka, skirtumai nuo kitų socialinės ekonomikos subjektų, socialinio verslininko profilis, socialinio verslo nauda, praktiniai socialinio verslo vykdymo aspektai.
Pateikiame jums Socialinio verslo gido el. versiją ir kviečiame pasidalinti juo su visais, besidominčiais socialiniu verslu. Taip pat informuojame, kad Ūkio ministerijos tinklapyje, adresu: http://ukmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/verslo-aplinka/smulkiojo-ir-vidutinio-verslo-politika/socialinis-verslas galima rasti informacinį vaizdo klipą apie socialinį verslą bei minėto Socialinio verslo gido el. versiją atsisiuntimui.
Socialinio verslo koncepcijoje numatyta, kad socialinis verslas – tai verslo modelis, pagal kurį, išnaudojant rinkos mechanizmą, pelno siekimas susiejamas su socialiniais tikslais ir prioritetais, remiamasi socialiai atsakingo verslo bei viešojo ir privataus sektorių partnerystės nuostatomis, taikomos socialinės inovacijos.
Koncepcijoje įtvirtinta, kad socialinį verslą gali vykdyti pelno siekiančios įmonės, kurių ekonominės veiklos pagrindinis tikslas – socialinė nauda, ir pelno nesiekiančios organizacijos, savo veikloje taikančios verslo modelius.
Socialiniam verslui būdingas labai platus veiklos spektras. ES valstybėse narėse socialinis verslas dažniausiai veikia trijose srityse: integracijos į darbo rinką, asmeninių paslaugų ir socialiai atskirtų vietovių vystymo. Atsižvelgiant į socialinės ekonomikos raidos tendencijas ES, socialinio verslo plėtra Lietuvoje taip pat turėtų vykti dviem kryptimis – skatinant tradicinį privatų verslą įsitraukti sprendžiant socialines problemas ir skatinant nevyriausybines organizacijas savo veikloje taikyti verslo modelius.
Parengta pagal Ūkio ministerijos informaciją