Pandemija planus sujaukė kardinaliai, tačiau sėdėti sudėjus rankų sau neleido
Pandemijai nesitraukiant, dėl sumažėjusio žmonių mobilumo ir verslo aktyvumo daugelis pramonės šakų turėjo sustoti arba sumažinti apsukas. Chemijos produktų gamybos sektorius – ne išimtis. Tiesa, tie, kurie susiję su šiuo laikotarpiu aktualiais produktais, tokiais kaip dezinfekciniai skysčiai ar higienos priemonės, skaičiuoja išaugusią paklausą, kiti turi ieškoti išeičių, kaip tęsti veiklą. Vienos iš chemijos produktų gamybos srityje veikiančios įmonės vadovas įrodo – net ir nesant natūraliai kilusiam augimui, priėmus operatyvius sprendimus, ši krizinė situacija gali tapti galimybe išauginti apyvartą bene iki trijų kartų.
Teko rinktis – stabdyti plėtrą arba ieškoti išeičių
Įmonė „Greenlab Solutions“ įsteigta dar 2009 m., bet visai neseniai – vos prieš metus ji papildė savo paslaugų spektrą chemijos produktų gamyba.
„Iki tol pardavinėjome bei pirkome produktus ir žaliavas, įgyvendinome logistikos projektus. Su laiku pradėjome galvoti ir apie savo chemijos produktų gamybą. Praėjusį pavasarį tą sėkmingai realizavome“, – pasakoja įmonės generalinis direktorius Redžinaldas Mickus.
Iš pradžių, kaip sako pašnekovas, savo gamybos stabdžių skystį jie vežė cisternomis arba specialiai tam pritaikytais IBC kubais, bet šiemet nusprendė, kad laikas kurti savo prekės ženklą ir žengti į mažmeninę rinką.
„Pasisamdėme dizainerius ir po truputį pradėjome kurti savo liniją [G]LINE , interneto svetainę, aprašymus, dėliojome tolesnius planus. Ir staiga visą pasaulį sukaustė pandemija. Turėjome du pasirinkimus – arba stabdyti suplanuotą plėtrą, arba ieškoti išeičių. Pasirinkome antrą variantą“, – pasakoja verslininkas.
Jis pripažįsta, kad pandemija planus sujaukė kardinaliai, tačiau sėdėti sudėjus rankų sau neleido.
Trigubai didesnė apyvarta
„Esame jauna įmonė, o tai reiškia, kad mus, kaip gamintojus, nedaug kas žino. Pardavinėti produktą telefonu ar elektroniniu paštu yra labai sunku. Juk šioje vietoje labai svarbus pasitikėjimas, žinomumas, juo labiau tokiam produktui kaip stabdžių skystis, kur kokybiniai reikalavimai keliami labai aukšti ir reputacija yra ypač svarbi. Metų pradžioje buvo suplanuota daug kelionių: parodos, specializuoti renginiai, potencialių klientų lankymas. Bet, kaip žinia, visus šiuos planus pandemija akimirksniu nubraukė ir atidėjo, manau, dar mažiausiai iki kito pavasario“, – dalinasi R. Mickus.
Tačiau, kaip sako verslininkas, susidariusi situacija paskatino operatyviai ieškoti išeičių.
„Krizinės situacijos taip pat reiškia ir naujas galimybes, jei nepuoli panikuoti ir pradedi galvoti, kaip išsisukti ir kaip pasinaudoti susidariusia padėtimi. Susigalvojome naujų pardavimo, bendradarbiavimo būdų, plečiame užklausų geografiją. Šiemet įžengėme į naują rinką – Turkiją, ir čia po truputį auginame srautus, nors toje šalyje situacija irgi sudėtinga. Taip pat nuo kitų metų planuojame įžengti į kelias Afrikos šalis, kol kas vyksta derybos“, – pasakoja R. Mickus ir priduria, kad šiemet įmonės apyvarta auga ir, palyginti su praėjusiais metais, panašu, ūgtels net trigubai.
„Laikotarpis tikrai sudėtingas ir įtemptas, bet iš kitos pusės – neliūdna ir įdomu! Štai radome sprendimą, kaip išjudinti stabdžių skysčio rinką Lietuvoje. Jau labai greitai rinkai pristatysime inovatyvų problemos sprendimą. Jei ne tokie karantininiai apribojimai, turbūt šis naujoviškas pardavimo būdas nebūtų atsiradęs arba būtų atsiradęs po kelių metų“, – įsitikinęs pašnekovas.
Tradicinių finansuotojų sąlygos pasirodė neadekvačios
Jis pripažįsta – be papildomo finansavimo, žinoma, viso to pasiekti būtų neįmanoma. Tam, kad galėtų sėkmingai plėtoti savo prekės ženklą, verslininkas pradėjo domėtis skolinimosi galimybėmis. Pradžioje bandė kreiptis į bankus, tačiau sąlygos nepasirodė priimtinos.
„Kelis kartus mėginau paprašyti paprasto overdrafto 5.000 eurų sumai, tačiau išgirdau, kad tam reikia įkeisti turtą. Visgi tokie reikalavimai, mano galva, neadekvatūs. Pradėjau ieškoti alternatyvų“, – pasakoja verslininkas.
Tuo metu jis sužinojo apie valstybės finansavimo priemonę „Avietė“. Šiuo finansavimu R. Mickus pasinaudojo per sutelktinio finansavimo platformą „Finbee Verslui“.
„Suma nedidelė, 15.000 eurų, bet kaip tik tiek ir reikėjo, kad galėtume tęsti tai, ką pradėjome. Finansavimą gavome greitai, paprastai ir sąlyginai nebrangiai. O svarbiausia, kad nereikia jokių NT užstatų“, – komentuoja R. Mickus.
Lengvatinės „Avietės“ paskolos senka
Viena iš šiuo metu realiai veikiančių lengvatinio finansavimo galimybių – smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) finansavimui skirta priemonė „Avietė“, kuri dėl COVID-19 susidariusios situacijos šiuo metu teikiama geresnėmis verslui sąlygomis, o lėšas įmonė gali naudoti ne tik apyvartiniam kapitalui užtikrinti, bet ir investicijoms į plėtrą.
Galimybių daugiau ir paprasčiau pasiskolinti SVV subjektams per sutelktinio finansavimo platformas atsirado INVEGAI laikinai papildžius priemonės „Avietė“ sąlygas. Pagal jas, šalia jau esamų sąlygų, iki 2021 m. birželio 30 d. sutelktinio finansavimo platformos, įgyvendinančios priemonę, gali teikti paskolas, kurios iki 100 proc. finansuojamos iš „Avietės“ lėšų, bet ne daugiau kaip 25 tūkst. eurų. Per 6 mėnesių laikotarpį įmonė gali sudaryti dvi paskolos sutartis.
Nuo balandžio mėnesio per sutelktinio finansavimo platformą „Finbee Verslui“ paskolas gavo 126 įmonės už daugiau kaip 2,5 mln. eurų. Iš viso nuo „Avietės“ priemonės pradžios, 2018 m. lapkričio mėn., beveik 4 mln. eurų išmokėta daugiau kaip 480 mūsų šalyje veikiantiems verslams. Iš viso priemonei skirta 10 mln. eurų.
Informacija: https://www.vz.lt/
Straipsnį galite skaityti čia.