2019 m. pabaigoje sunkumų patyrusioms įmonėms – nauja galimybė pasinaudoti INVEGOS pagalbos priemonėmis
Nuo šios savaitės įmonės, kurios 2019 m. gruodžio 31 d. buvo patiriančios sunkumų, bet įrodžiusios, kad paraiškos pateikimo metu nebėra laikomos patiriančiomis sunkumų, galės atitinkamai kreiptis į nacionalinę plėtros įstaigą „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) arba priemones įgyvendinančius finansų tarpininkus bei pasinaudoti COVID-19 pandemijos padariniams mažinti skirtomis INVEGOS priemonėmis.
„Iki šiol įmonės, kurios buvo patiriančios sunkumų 2019 m. gruodžio 31 d., apskritai negalėjo pasinaudoti mūsų priemonėmis, – sako INVEGOS vadovas Kęstutis Motiejūnas. – Matėme situacijų, kai per laikotarpį nuo metų pabaigos iki paraiškos pateikimo momento įmonių situacija pasikeičia teigiama linkme. Dėl to kreipėmės į Europos Komisiją dėl papildomo išaiškinimo, kaip taikyti sunkumų patyrimo kriterijus įmonėms, norinčioms pasinaudoti su COVID-19 susijusia valstybės pagalba. Rezultatas pradžiugino – bus galima pervertinti įmonių finansinę būklę paraiškos dėl pagalbos pateikimo momentu ir todėl mūsų pagalbos priemonėmis galės pasinaudoti platesnis įmonių ratas“.
Pasak jo, nauja galimybė atsivėrė Europos Komisijai (EK) pakoregavus komunikatą „Laikinoji valstybės pagalbos priemonių, skirtų ekonomikai remti reaguojant į dabartinį COVID-19 protrūkį, sistema“. EK išaiškino, kad teikti valstybės pagalbą galima įmonėms, kurios paraiškos pateikimo metu nebėra patiriančios sunkumų, nors praėjusių metų pabaigoje tokiomis buvo.
Atsižvelgiant į konkrečią priemonę, kuria verslas norės pasinaudoti, ir tam, kad būtų iš naujo įvertinamos paraiškos, įmonės turės pateikti papildomą informaciją INVEGAI arba atitinkamam finansų tarpininkui. Įmonė turės pateikti 2020 m. tarpinės finansinės atskaitomybės už paskutinį praėjusį ketvirtį arba mėnesio, ėjusio prieš paraiškos pateikimą, paskutinę dieną dokumentus, jeigu jie patvirtina, kad paraiškos pateikimo metu įmonė nebėra patirianti sunkumų. Jei per laikotarpį nuo 2020 m. sausio 1 d. iki paraiškos pateikimo dienos įmonėje įvyko nuosavybės struktūros (kapitalo, akcijų priedų, perkainojimo rezervų, rezervų) pokyčių, reikės papildomai pateikti dokumentus, pagrindžiančius šiuos pokyčius (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus susijusius dokumentus).
Papildomą informaciją prie paraiškos bus galima teikti norint pasinaudoti beveik visomis INVEGOS pagalbos priemonėmis verslui COVID-19 krizės metu: nuomos mokesčio kompensacija, apmokėtinų sąskaitų paskolomis ASAP, paskolomis labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams ir paskolomis su portfeline garantija pagal priemonę „Portfelinės garantijos paskoloms 2“. Papildomą informaciją galės teikti ir vežėjai, siekiantys palūkanų kompensavimo už paskolas ir lizingo sutartis, skirtas transporto priemonėms įsigyti. Kitų rūšių palūkanų kompensavimo siekiantiems pareiškėjams ir anksčiau nebuvo taikomas sunkumus patiriančios įmonės kriterijus, todėl šios paraiškos bus ir toliau teikiamos ir nagrinėjamos įprasta tvarka.
Daugiau informacijos apie atnaujintą sunkumų patiriančios įmonės kriterijų skelbiama INVEGOS interneto svetainės skiltyje Kas yra sunkumų patirianti įmonė? Priklausomai nuo įmonės dydžio jos padėtį naudojant metines finansines ataskaitas galima preliminariai įvertinti pasinaudojant sunkumų vertinimo skaičiuoklėmis mažoms ir vidutinėms įmonėms (MVĮ) bei didelėms įmonėms (DĮ).
Naujausia informacija apie visas INVEGOS siūlomas priemones ir per jas teikiamą valstybės pagalbą su sunkumais dėl COVID-19 krizės susiduriančiam ar naujų galimybių ieškančiam verslui skelbiama interneto svetainės specialioje skiltyje Pagalba verslui COVID-19 krizės metu.