*alt_site_homepage_image* *alt_site_co_fund_image*
lt
en
Viešajam sektoriui

Skelbiame Daugiabučių namų modernizavimo fondo finansavimo sąlygų aprašui gautus pasiūlymus ir pastabas

Finansų ministerija, Aplinkos ministerija ir UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) pasirašė sutartį dėl Daugiabučių namų modernizavimo fondo papildymo. Daugiabučių namų atnaujinimui skirta 192 mln. eurų 2021 – 2027 m. Europos Sąjungos (ES) finansavimo laikotarpio investicinių fondų lėšų.

Pasirašius sutartį gruodžio 6 d. INVEGA paskelbė projektų finansavimo sąlygų aprašo projektą visuomenei pasiūlymams ir pastaboms teikti. Nustatytu laiku, iki gruodžio 8 d. buvo gautos pastabos ir pasiūlymai, kuriuos skelbiame su INVEGA komentarais.

Gautos pastabos/klausimai

INVEGA komentaras

25 p., kad pradelstų mokėjimų bendrai komunalinių paslaugų teikėjams, viršijančių 200,00 eurų sumą, skaičius nėra lygus ar didesnis nei 10 proc.; Manome, kad ši suma yra pernelyg maža šios dienos gaunamų komunalinių paslaugų sąskaitoms, siūlytume šią sumą pakelti iki 500 eur.

Siūlau iki 10 butų namams taikyti 1 buto skaičių, o kitiems butams taikyti apvalinimą į didžiąją pusę, nes pvz. 45 butų namui bus 4,5 buto tai būtų 5 butai.

Siūlau lygus ar didesnis nei 10 proc. iki 10 butų namams taikyti 1 buto skaičių, o kitiems butams taikyti apvalinimą į didžiąją pusę, nes pvz. 45 butų namui bus 4,5 buto tai būtų 5 butai;

Remiantis Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 „Dėl valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ 2.6 punktu, lengvatiniam kreditui atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimui suteikti, siekiant įvertinti daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų mokumą, finansuotojas turi teisę raštu arba pagal sutartis su komunalines (šilumos energijos ir (ar) karšto vandens, geriamojo vandens, elektros energijos, dujų, atliekų vežimo) paslaugas teikiančiais asmenimis kreiptis į komunalines paslaugas teikiančius asmenis dėl informacijos apie daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų įsiskolinimus gavimo, o komunalines paslaugas teikiantys asmenys pagal gautus raštu prašymus arba sutarties pagrindu finansuotojui suteikia šią informaciją, nurodydami komunalinių paslaugų teikėjui įsiskolinusio daugiabučio namo buto ar kitos patalpos savininko buto ar kitos patalpos numerį, su butu ar kita patalpa susijusio įsiskolinimo dydį ir pradelstų mokėjimų laiką.

Taigi, paskolos daugiabučiams namams modernizuoti yra lengvatinės ne tik todėl, kad neprašoma pradinio įnašo, sudarymo mokesčio, bet ir nėra vertinama kiekvieno buto ir kitos patalpos savininko kredito istorija. Todėl finansuotojas, siekdamas įvertinti finansavimo riziką ir klientų mokumą, pasilieka teisę taikyti apraše nurodytą reikalavimą , pagal finansuotojo nustatytą metodiką.

31.6. p., nurodyta pateikti daugiabučio namo butų ir kitų patalpų Nekilnojamojo turto registro išrašus (sąrašą) apie daugiabučiame name esančius butus ir kitas patalpas, jų savininkus (fizinio asmens vardas ir pavardė, asmens kodas; juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas); Vadovaujantis BDAR pateikti butų ir kitų patalpų savininkų asmens duomenis neturime teisinio pagrindo.

Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 „Dėl valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ (toliau – taisyklės) 17 punkte išvardinamas dokumentų sąrašas, kuriuos projekto administratorius privalo pateikti finansuotojui, norėdamas gauti finansavimą daugiabučio namo atnaujinimui (modernizavimui), įskaitant taisyklių 17.7 punkte nurodomą Nekilnojamojo turto registro išrašą apie daugiabučiame name esančius butus ir kitas patalpas, jų savininkus (fizinio asmens vardas ir pavardė, asmens kodas; juridinio asmens pavadinimas, kodas).

Taip pat pažymėtina, kad paskolos sutarčių X skyriuje „Naudos gavėjų patvirtinimai ir įsipareigojimai“ numatyta, kad projekto administratorius patvirtina, kad yra gauti butų ir kitų patalpų savininkų patvirtinimai, jog paskolos sutarties vykdymas yra paskolos davėjo ir butų ir kitų patalpų savininkų teisėtas interesas, todėl kiekvieno buto ir kitos patalpos savininko atskiras interesas nelaikomas svarbesniu, dėl ko gali būti tvarkomi butų ir kitų patalpų savininkų asmens duomenys, kiek tai būtina paskolos sutarties vykdymui bei neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, o taip pat, kad projekto administratorius patvirtina, jog butų ir kitų patalpų savininkai yra informuoti ir sutinka, kad finansuotojas tvarkys jų asmens duomenis (įskaitant, bet neapsiribojant, vardą, pavardę, asmens kodą, telefoną, elektroninio pašto adresą, informaciją, susijusią su butų ir kitų patalpų savininkų finansine padėtimi ir mokumu), būtinus tinkamam paskolos sutarties įgyvendinimui, paskolos administravimui, valdymui ir (ar) finansavimui.

Atsižvelgiant į minėtą reglamentavimą, projekto administratorius, įgyvendindamas butų ir kitų patalpų savininkų balsų dauguma priimtą sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo bei lengvatinės paskolos gavimo, finansuotojui privalo pateikti minėtam sprendimui įgyvendinti būtinus dokumentus ir informaciją , įskaitant dokumentus, nurodytus aprašo 31.6 punkte.

PRIEDAS Nr.1. DAUGIABUČIO NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PASKOLOS PARAIŠKA. Ar šis priedas (paraiška) teikiamas kredito sutarčiai pasirašyti, ar tik pirminiam finansavimo raštui gauti? Siūlome parengti supaprastintos formos paraišką pirminiam finansavimo užtikrinimui gauti.

Aprašo priede pateikta paraiškos forma yra perkelta į savitarnos sistemą ir bus pildoma sistemoje norint gauti INVEGA teikiamą finansavimą, t.y. paskolą daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti).

1.1 PRIEDAS. PRIVATUMO PRANEŠIMAS. Kokiu būdu ir kokiame atnaujinimo (modernizavimo) etape su šiuo pranešimu turi būti supažindinti daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai?

Projekto administratorius, teikdamas paraišką patvirtina, kad visus butų ir patalpų savininkus supažindino su finansuotojo parengtu privatumo pranešimu (paraiškos 1.1 priedas. Privatumo pranešimas duomenų subjektams dėl asmens duomenų tvarkymo vykdant daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų lengvatinio finansavimo administravimo veiklą, toliau – Privatumo pranešimas) ir informavo apie tai, kad paskolos paraiškos vertinimo tikslu, siekiant sudaryti paskolos sutartį, bei vėliau – siekiant ją vykdyti, finansuotojas pradėjo tvarkyti jų su paraiška ir (ar) jos priedais pateiktus asmens duomenis. Svarbu, kad projekto administratorius turi atlikti informavimo veiksmus iki paraiškos finansuotojui pateikimo, pasirinkdamas jam priimtiną būdą ir formą bei užtikrinant galimybę įsitikinti, kad informavimo veiksmus projekto administratorius įgyvendino (pasirašytinai ar pan.). Šiame etape projekto administratorius taip pat įsipareigoja supažindinti šiuos asmenis su jų, kaip duomenų subjektų, teisėmis, jų asmens duomenų tvarkymu ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo tvarka, tame tarpe, bet tuo neapsiribojant, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (ES) Nr.2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, ir kitų taikytinų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą, taikomais reikalavimais ir jų suteikiamomis teisėmis. Ši informacija yra nurodyta paraiškoje, prie projekto administratoriaus patvirtinimų.

Paskolos grąžinimo metodas

- reikėtų numatyti galimybę, pasirinkti linijinį arba anuiteto metodą.

Žmonės prismena buvus tokiai galimybei ir to tikisi dabar.

INVEGA, siekdama unifikuoti paskolų administravimą, šiuo finansavimo laikotarpiu taikys tik vieną paskolos grąžinimo metodą - linijinį, kuris  daugiabučio namo gyventojams yra palankesnis.

43.5. punktas

- jei INVEGA davė sutikimą sudaryti paskolos sutartį ir tuo pagrindu Administratorius sudarė sutartį su Rangovu, tai turi būti numatyta, kad  Projekto administratorius ir Savininkai atleidžiami nuo atsakomybės pasekmių prieš Rangovą dėl sutarties nevykdymo ar nesavalaikio vykdymo;

- taip pat turėtų apie INVEGOS sprendimą siunčiamas motyvuotas pranešimas bent jau administratoriui, kad būtų galima bandyti derėtis su rangovu.

Remiantis Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 „Dėl valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ 2.7. punktu, statybos rangos darbų pirkimas, taip pat statybos rangos darbų kartu su daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (techninio darbo projekto) parengimu pirkimas vykdomas tik gavus finansuotojo sprendimą lengvatinio kredito sutarčiai sudaryti, jeigu daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą numatoma įgyvendinti skolintomis lengvatinio kredito lėšomis.

Tuo atveju, jei projekto administratorius iki lengvatinės paskolos sutarties sudarymo pasirašo statybos rangos darbų sutartį su rangovu, jis tai daro prisiimdamas visą su tuo susijusią riziką. Taip pat pabrėžtina, kad finansuotojas objektyviai negali atleisti projekto administratoriaus ir daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų nuo prievolių, kylančių pagal su rangovu sudarytą rangos sutartį, kadangi nėra šios sutarties šalis.

Aprašas pakoreguotas atsižvelgiant į pastabą.

2 PRIEDAS.

- pranešimas apie Bendrųjų sąlygų pakeitimą negali būti tinkamas vien paskelbiant internetinėje svetainėje www.invega.lt Turėtų būti e.paštu (ar kitu būdu) informuoti savininkai ir administratorius, ar bent administratorius.

- dėl Bendrųjų sąlygų pakeitimo atsiradusią žalą INVEGA turėtų atlyginti.

- reikalavimas iki "tokio Sutarties nutraukimo momento" grąžinti visą jam tenkančią paskolos dalį ir sumokėti visas kitas pagal Sutartį mokėtinas sumas yra netinkamas tuo atveju, jei Bendrųjų sąlygų pakeitimas padarė žalą paskolos gavėjams. Jei nepavyksta INVEGAI ir paskolos gavėjams susitarti, Paskolos grąžinimo terminus turėtų nustatyti teismas, kaip ir žalos dydį bei atlyginimo sąlygas.

- neturi būti paskolos davimo sąlygose numatoma, kad paskolos gavėjas atsisako kreiptis dėl žalos atlyginimo, dėl vienašalio sutarties nutraukimo, kurį išprovokavo vienašalis bendrųjų sąlygų pakeitimas, turint mintyje ir tai, kad INVEGA yra monopolistas teikiant lengvatines paskolas.

Tuo atveju, jei objektyviai negalime įgyvendinti papildomo informavimo apie pasikeitusias Bendrąsias sąlygas el. paštu (neturime resursų, kontaktų ir pan.), pasikeitusių Bendrųjų sąlygų nuostatų netaikysime retrospektyviai, t. y. praeityje sudarytoms paskolos sutartims, o taikytume tik po tokio Bendrųjų sąlygų pasikeitimo sudaromoms paskolų sutartims arba sutartims, kurios pakeičiamos rašytiniu sutarties šalių susitarimu.

Atsižvelgiant į gautą pastabą, pakoreguojamas ir Aprašas.

8 punktas Paskolos paskirtis (27 psl)

- ar tikrai tik statybos darbams? Kaip tuo atvėju, kai darbai perkami su projektavimu? Iš kokių lėšų apmokėti ekspertizes ir t.t., kol dar negauta Valstybės parama?

Vadovaujantis LR Aplinkos ministerijos skelbiamais kvietimų teikti paraiškas daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) sąlygomis, finansuotojas teikia lengvatinę paskolą tik daugiabučio namo modernizavimo (atnaujinimo) statybos rangos darbams. Kitas daugiabučio namo atnaujinimo projekto išlaidas, pvz.: techninio darbo projekto parengimas ir ekspertizė, techninės (projektavimo) užduoties parengimas ir kt. i. apmokamos teikiant 100 procentų subsidiją faktinėms išlaidoms apmokėti, neviršijant Vyriausybės nustatytų dydžių. Šias išlaidas apmoka LR Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra.

14 punktas Mokėjimo diena (28 psl)

Sąlyga:

"Mokėjimas bus laikomas įvykdytu tik Paskolos davėjui atitinkamas pinigines lėšas įskaičius į Paskolos sąskaitą."

yra nekonkreti. Turėtų būti nurodytas ilgiausias terminas per kiek laiko Paskolos davėjas lėšas įskaičius į Paskolos sąskaitą.

Pastaba nurodoma tik daliai nuostatos, pilna nuostata, apibrėžianti mokėjimo dieną, suformuluota taip: Palūkanų mokėjimo diena – kiekvieno kalendorinio mėnesio 25 diena. Paskolos ar jos dalies grąžinimo diena – kiekvieno kalendorinio mėnesio 25 diena. Jei mokėjimo diena sutampa su nedarbo diena, mokėjimas atliekamas pirmą po kalendorinio mėnesio 25 dienos einančią darbo dieną. Mokėjimas bus laikomas įvykdytu tik Paskolos davėjui atitinkamas pinigines lėšas įskaičius į Paskolos sąskaitą.

Atsižvelgiant į minėtą nuostata, akivaizdu, kad mokėjimas laikomas įvykdytu, kai yra gautas ir įskaitytas  į banko sąskaitą, skirtą paskolai, palūkanoms ir kitoms sutartyje numatytoms lėšoms surinkti, kadangi tik į minėtą banko sąskaitą pagal sutartį sumokėtos lėšos laikomos tinkamu piniginės prievolės pagal sutartį įvykdymu. Mokėjimo įskaitymo terminas priklauso ne nuo INVEGOS, o nuo aptarnaujančio banko politikos ir operacijų trukmės (t. y. laikotarpio nuo mokėjimo atlikimo iki mokėjimo įskaitymo Paskolos sąskaitoje), todėl konkrečių terminų sutartyje numatyti objektyviai nėra galimybės. Taip pat pažymėtina, kad mokėjimai turi būti atliekami, atsižvelgiant į aptarnaujančio banko taikomą operacijų trukmę, kurią būtina pasidomėti, prisiimant riziką už tai, kad mokėjimas būtu atliktas laiku.

3.4 punktas  (32 psl.)

Jei CPO atlieka galinčių dalyvauti pirkimuose tiekėjų atranką šiuo požiūriu ar reikėtų tai daryti jau tada, kai reikia mokėti rangovui pinigus už atliktus darbus? Jei CPO neatlieka - tuomet ta patikra turėtų būti anksčiau atliekama INVEGOS. Nebent turima mintyje, kad rangovo padėtis pasikeitė darbų vykdymo eigoje. Tuomet reikėtų tai kažkaip ir parašyti, kad būtų aiškiau. Taip pat būtų reikalingas INVEGOS motyvuotas atsisakymas mokėti, kurį būtų galima pateikti rangovui.

Projektui finansuoti skirtos Paskolos lėšos išmokamos, jei Projekto administratorius ar rangovas (ar subrangovas, jeigu pateikiama su APVA suderinta trišalė sutartis dėl tiesioginio atsiskaitymo su subrangovu) nėra įrašyti į subjektų, kuriems taikomos tarptautinės sankcijos, sąrašus.

Finansuotojui kyla prievolė tikrinti rangovus dėl Lietuvos Respublikoje įgyvendinamų tarptautinių sankcijų, remiantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymu (7 str.). INVEGA užtikrina pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo prevenciją, nustato, stebi, vertina ir valdo kylančią pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo riziką, įgyvendina tarptautines sankcijas ir ribojamąsias priemones LR teisės aktų nustatyta tvarka.

Todėl jeigu paaiškėja, kad Projekto administratoriui ar rangovui yra taikomos tarptautinės sankcijos, INVEGA  turi nedelsiant nutraukti/sustamdyti dalykinius santykius su sankcionuotais subjektais (t.y. nutraukti) apmokėjimus arba juos sustabdyti tarptautinių sankcijų įgyvendinimo laikotarpiu.

Apie nutrauktus mokėjimus Finansuotojas Projekto administartorių informuoja nedelsiant.

6.1. punktas  (34 ir 59 psl.)

pasirašius paskolos sutartį VARDU, po projekto įgyvendinimo ir Valstybės paramos gavimo Projekto administratoriaus darbas būtų daugiau neapmokamas. Gal reikėtų patikslinti iki kokio momento Projekto administratorius įpareigotas teikti informaciją, kai INVEGA toliau tiesiogiai bendrauja su paskolos gavėjais?

Dėl tokių ir panašių dalykų, numatytų Sutartyje, turėtų būti įpareigotas bendro naudojimo objektų valdytojas (bendrija ir pan.).

Kažin ar Projekto administratoriai norės 20 metų nemokamai dirbti tuos darbus ir pasirašyti tokias Sutartis su INVEGA?

Finansuotojas, esant poreikiui, pasilieka teisę  kreiptis į Projekto administratorių, kaip į butų ir kitų patalpų savininkų atstovą, dėl informacijos pateikimo.

9.1.18.  punktas (36 psl)

"...Individualių Projekto investicijų skaičiavimus keičiant po to, kai Paskola ar jos dalis yra grąžinta anksčiau nustatyto laiko, pasikeitus Naudos gavėjų grąžintinoms sumoms, Projekto administratorius prisiima riziką dėl papildomų mokėtinų sumų sumokėjimo Paskolos davėjui"

Neaišku apie kokias papildomas mokėtinas sumas kalbama ir kodėl už tai atsakingas administratorius? Gal čia turima mintyje atvejis, kai investicijų suma didėja? Būtų gerai tiksliau apibrėžti.

Projekto administratorius yra atsakingas už korektišką daugiabučio namo atnaujinimo projekto investicijų paskirstymą butų ir kitų patalpų savininkams. Todėl paskirsčius investicijas neteisingai ir kylant poreikiui jas koreguoti, taikomas koregavimo mokestis, nurodytas Aprašo 9.1.18 punkte.

De minimis

Ar atnaujinamo (modernizuojamo) daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai nuomojantys butus ar kitas patalpas yra vykdantys ūkinę  veiklą ir ar jiems taikomas de minimis reglamentas?

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra, kaip įgyvendinanti institucija, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 974 „Dėl valstybės pagalbos, tenkančios ūkinę veiklą vykdančiam buto ar kitos patalpos savininkui, įgyvendinančiam daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintu Valstybės pagalbos, tenkančios ūkinę veiklą vykdančiam buto ar kitos patalpos savininkui, įgyvendinančiam daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, apskaičiavimo tvarkos aprašu, yra atsakinga už de minimis pagalbos nustatymą, suteikimą, registravimą ir konsultavimą su de minimis pagalba susijusiais klausimais.

31.8. punktas

informaciją apie daugiabučio namo savininkų atsiskaitymus ir (arba) įsiskolinimus už suteiktas komunalines ir kitas paslaugas, Finansuotojui savo iniciatyva negavus minėtos informacijos. Tokiu atveju, Projekto administratorius šią informaciją įsipareigoja pateikti Finansuotojui ne vėliau nei per 10 kalendorinių  dienų nuo Finansuotojo pareikalavimo;

Keisti į darbo, dėl žmogiškųjų išteklių (atostogų, ligų, gauti informacijos iš registrų centro ir panašiai.

Aprašas pakoreguotas atsižvelgiant į pastabą

37.2. punktas

jeigu vertinant Paraišką nustatoma, kad tenkinami ne visi administracinės atitikties vertinimo reikalavimai, raštu ar elektroninėmis priemonėmis Finansuotojo atsakingas darbuotojas prašo Projekto administratoriaus per nustatytą terminą, kuris turi būti ne ilgesnis kaip 10 kalendorinių   dienų, pateikti trūkstamus dokumentus, informaciją ar pašalinti kitus Paraiškos trūkumus. Jei Projekto administratorius per 10 kalendorinių dienų nuo Finansuotojo kreipimosi nepateikia visų administracinės atitikties vertinimui reikalingų dokumentų, informacijos ar nepašalina kitų Paraiškos trūkumų, vertinimas gali būti nutraukiamas ir Paraiška atmetama;

Keisti į darbo. Iš 10 į 20.

Terminas nebus keičiamas

39.1.6. punktas

jeigu atliekant Projekto administratoriaus bei namo butų ir kitų patalpų savininkų tinkamumo vertinimą kyla neaiškumų ar trūksta informacijos vertinimui atlikti, Finansuotojo atsakingas darbuotojas raštu ar elektroninėmis priemonėmis prašo Projekto administratoriaus per nustatytą terminą, kuris turi būti ne ilgesnis kaip 10 kalendorinių dienų nuo Finansuotojo kreipimosi, pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) informaciją;

Keisti į darbo.

Terminas nebus keičiamas

39.1.7. punktas

jeigu atliekant Projekto administratoriaus bei namo butų ir kitų patalpų savininkų tinkamumo vertinimą Projekto administratorius   nustato (gauna informaciją iš daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų, trečiųjų asmenų ar kitaip nustato minėtą informaciją), kad daugiabučio namo butui ir/ar kitai patalpai yra taikomas turto areštas, Projekto administratorius nedelsiant, bet ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų nuo tokios informacijos gavimo (nustatymo) dienos, privalo pateikti Finansuotojui Nekilnojamojo turto registro išrašą buto ir/ar kitos patalpos lygmeniu, kuriame matosi žyma apie daugiabučio namo butui ir/ar kitai patalpai įregistruotą ir taikomą turto areštą;

Ar privaloma Registrų centro užklausoje už namą pagal butus prašyti ploto, asmens kodo, vardo pavardės ir areštų?

Keisti į darbo.

Šie duomenys bus projekto administratoriaus teikiami INVEGAI, vykdant aprašo 31.6 punkte numatytą pareigą, kuri numatyta Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 „Dėl valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ (toliau – taisyklės) 17 punkte, kuriame išvardinamas dokumentų sąrašas, kuriuos projekto administratorius privalo pateikti INVEGAI, kreipiantis dėl lengvatinio kredito daugiabučio namo atnaujinimui (modernizavimui) suteikimo, įskaitant taisyklių 17.7 punkte nurodomą Nekilnojamojo turto registro išrašą apie daugiabučiame name esančius butus ir kitas patalpas, jų savininkus (fizinio asmens vardas ir pavardė, asmens kodas; juridinio asmens pavadinimas, kodas), o taip pat įskaitant taisyklių 17.9 punkte nurodomus kitus finansuotojo nurodytus dokumentus ar informaciją, reikalingą priimti sprendimui suteikti lengvatinį kreditą.

Terminas nebus keičiamas

39.1.8. punktas

jei Projekto administratorius per 10 kalendorinių  dienų nuo prašymo atsiųsti trūkstamus dokumentus ir (ar) informaciją pateikimo nepateikia visų atliekamam vertinimui reikalingų dokumentų ir (ar) informacijos arba nepateikia prašymo pratęsti dokumentų ir (ar) informacijos pateikimo termino, vertinimas nutraukiamas ir Paraiška atmetama;

Keisti į 20 darbo.

Terminas nebus keičiamas

41.13. punktas

jeigu Projekto administratorius per 10 kalendorinių dienų nepateikia dokumentų, reikalingų Paraiškai įvertinti, kuriuos Finansuotojo vertintojas prašo pateikti, arba prašymo pratęsti dokumentų pateikimo terminą;

Keisti į 20 darbo.

Terminas nebus keičiamas

43.1.5. punktas

 valstybės įmonės Registrų centro butų ir kitų patalpų išrašus (sąrašą) pastate su nurodytomis valdomomis nuosavybės dalimis, išduotą ne anksčiau nei prieš 6 mėnesius nuo visų Finansuotojo sprendime dėl paskolos suteikimo prašomų dokumentų pateikimo datos ir kt;

kokie konkrečiau?

Aprašas pakoreguotas atsižvelgiant į pastabą

43.5. punktas

 Daugiabučių namų atnaujinimą (modernizavimą) finansuojančioms institucijoms neužtikrinus Finansuotojui reikiamų lėšų skyrimo Modernizavimo programos įgyvendinimui, Finansuotojas neprisiima įsipareigojimų suteikti finansavimo daugiabučio namo atnaujinimui (modernizavimui). Tokiu atveju, Projekto administratoriui informacinis pranešimas apie Finansuotojo sprendimą nėra siunčiamas.

Tenka daugiabučių namų gyventojus informuoti apie tai, prašom informuokit.

Aprašas pakoreguotas atsižvelgiant į pastabą

Žaliųjų finansų institutas