*alt_site_homepage_image* *alt_site_co_fund_image*
lt
en
Verslui Finansavimo partneriams

Sėkmingą verslą lėmė žinomas prekės vardas ir užsispyrimas

Gera komanda, užsispyrimas, punktualumas ir pažadų tesėjimas. Tokia yra alytiškio Henriko Kirkliausko verslo sėkmės paslaptis. Jau septynerius metus įmonei UAB „Ingusta“ vadovaujantis H. Kirkliauskas sako, kad miško, parko, sodo technikos įrankių paklausa stipriai išaugo. Kaip vyrui taip pavyksta plėtoti verslą ir kaip pakartoti jo sėkmės istoriją?

Henriko vadovaujame įmonė buvo įkurta 2010-aisias metais. Tačiau kaip vyrui kilo mintis imtis verslo?

„Kadangi gyvenu nuosavame name, tvarkydamas ir prižiūrėdamas aplinką ne kartą naudojausi įvairių prekių ženklų produktais, tačiau labiausiai sužavėjo „HUSQVARNA“ gaminiai. Galima sakyti, kad idėja įkurti verslą atėjo natūraliai, galbūt tam pribrendo laikas, tad į verslo pasaulį žengiau drąsiai. Esame „HUSQVARNA“ prekės ženklo atstovai Alytuje“, – prisimena alytiškis H. Kirkliauskas.

Henrikas net nesvarstė galimybės verslo įkurti kitame mieste, mat Alytuje jis gimė ir augo, be to, „HUSQVARNA“ laikosi politikos kiekviename mieste turėti savo prekės ženklo atstovų parduotuvę.

„Vadovaudamas šiam verslui jaučiuosi sėdintis savo rogėse, viskas einasi išties puikiai.  Be to,  juk prekiaujame visame pasaulyje žinomo prekės ženklo gaminiais“, – sako Henrikas.

Išaugusi paklausa paskatino plėsti verslą

Anot Henriko, sunkiausia užduotis ir didžiausias galvos skausmas verslo pradžioje buvo patalpų paieška, kuri išties atėmė nemažai pastangų ir laiko.

„Be abejo, Alytuje yra daugybė patalpų nuomai, tačiau buvo svarbu, kad jos atitiktų mūsų keliamus reikalavimus. Be to, ko gero, ne vienam pradedančiam verslininkui tenka sukti galvą dėl lėšų. Bankai nėra linkę teikti paskolų įmonėms, kurios dar tik kuriasi“, – prisimena Henrikas.

Būtent dėl šios priežasties Henriko vadovaujama įmonė „Ingusta“ pasinaudojo Europos Sąjungos investicijomis.

„Laikui bėgant, mūsų įmonė pradėjo plėstis, padidėjo prekių paklausa, tad reikėjo didinti ir pasiūlą. Paskolą gavome iš „Šiaulių banko“, kuris dar patarė kreiptis į INVEGĄ (red. UAB „Investicijų ir verslo garantijos“). Šiuo metu INVEGA kompensuoja didžiąją dalį palūkanų už verslui pasiskolintas lėšas (red. dalinio palūkanų kompensavimo priemonė, finansuojama Europos regioninės plėtros fondo lėšomis). Ši lengvata mums gerokai palengvino finansavimo gavimo naštą, o dabar lengviau leidžia planuoti ir verslo plėtrą“, – sakė Henrikas Kirkliauskas.

Ir vis dėlto, kas šiandien Henrikui atrodo sudėtingiausia vadovaujant verslui?

„Konkurencija. Ji Alytaus mieste išties nemaža. Be to, mūsų verslui didelę įtaką turi sezoniškumas. Šiltuoju metų laiku prekes žmonės perka lyg pakvaišę, o šaltuoju – juntamas šioks toks sąstingis. Tačiau mes prekiaujame itin gerai žinomo prekės ženklo gaminiais, kurių kokybė yra patikrinta laiko. Sulaukiame klientų ne tik iš Alytaus, tačiau ir iš kitų Pietų Lietuvos miestų ir miestelių, – džiaugiasi H. Kirkliauskas.

Šiandien Henriko įmonė siūlo inovatyvią produkciją, kuria vis labiau domisi klientai.

„Tai ir benzininiai, ir akumuliatoriniai gaminiai, ir vejos pjovimo robotai, galintys nupjauti veją ne tik privačiame kieme, bet ir stadionuose ar parkuose“, – pasakoja H. Kirkliauskas.

Verslui reikalingas užsispyrimas

Pradedantiesiems verslininkams Henrikas linki kantrybės ir užsispyrimo.

„Tačiau ne ką mažiau svarbu domėtis naujovėmis, viską gerai žinoti apie parduodamą produktą – tik tada jumis pasitikės klientai, o verslas galės klestėti“, – šypsosi H. Kirkliauskas.

Dienraščio „Alytaus naujienos“ informacija

Žaliųjų finansų institutas