Pradėjus verslą – apie ramybę galite pamiršti
Iš Akmenės raj. kilęs Viktoras Lygnugaris, galima sakyti, Lietuvoje stebėjo grožio industrijos aušrą. Prieš beveik 30 metų jis tapo bene pirmuoju verslininku šalyje, pradėjusiu lankytis užsienio grožio parodose ir iš jų atvežė profesionalią kosmetiką ar parfumeriją iš viso pasaulio.
Papasakokite apie rinkos lyderio, parduotuvių tinklo „Vitrina Pro„ atsiradimą?
Savo darbinę veiklą pradėjau iš karto po prekybos specialybės studijų universitete beveik prieš 30 metų – 1991–aisiais. Pradėjau nuo nedidelės parduotuvėlės atidarymo Akmenės raj., kur prekiavau įvairiomis maisto prekėmis ir kanceliarinėmis priemonėmis. Po to beieškant naujų plėtros galimybių, pradėjau vežtis prekes iš užsienio ir pačias pirmąsias kosmetikos priemones atsivežiau iš Bulgarijos, vėliau – kanceliarines prekes iš Vokietijos, o dar vėliau – kosmetiką iš Lenkijos bei Latvijos. Kadangi visą produkciją iki pat šiandien įvežame patys, visuomet galime pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį. Taip dirbau iki tol, kol konkurencija šioje srityje labai išaugo. Tuomet pradėjau važinėti po parodas ir žingsnis po žingsnio mūsų asortimente atsirasdavo vis brangesnių, kokybiškesnių ir išskirtinių prekių, pavyzdžiui, plaukų priežiūros priemonės iš Italijos ar Los Andželo. Visa tai prieš 20 metų buvo visiška naujovė Lietuvoje. Taip pamažu plečiant savo asortimentą, mažos parduotuvėlės tapo nebereikalingos ir išaušo laikas didesnei plėtrai. Atsisakėme masinės gamybos parfumerijos ir kosmetikos gaminių, susikoncentravome į aukštos kokybės profesionalią kosmetiką bei įrankius, skirtus grožio salonų meistrams visoje Lietuvoje. Tuomet ir nusprendėme atidaryti parduotuvių tinklą „Vitrina Pro”. Į Vilnių persikėlėme prieš dešimtmetį ir šiandien tokių parduotuvių visoje Lietuvoje iš viso esame atidarę 17.
Kokių iššūkių kilo kuriant verslą – iškart po sovietmečio?
Galiu pasakyti, kad tuo metu iššūkių buvo kur kas mažiau nei šiandien. Pagrindinės problemos kildavo nebent norint patekti į grožio parodas užsienio šalyse. Prireikė laiko, kad galėtume pradėti laisvai keliauti po užsienio šalis. Pavyzdžiui, su pasaulinio lygio nagų priežiūros linija „Orly” užmezgėme kontaktą vienos grožio parodos metu ir palaikome ryšį nuo pat 1997-ų metų iki pat dabar.
Tuo metu labai mažai prekinių ženklų buvo žinomi Lietuvos rinkai, todėl dažniausiai suradęs gerą, kokybišką produktą būdavai pirmasis jį pasiūlęs. Dabar tiesiog nebėra ko atsivežti, daugelį prekių jau kažkas siūlo, ši rinka yra užimta ir jei nori į ją įsiterpti, reikia sugalvoti arba patrauklią ir įdomią idėją, arba pardavimo būdą, pavyzdžiui, dabar itin populiarios ekologiška bei veganiška produkcija, taip pat – nišiniai produktai.
Šiandien mūsų pagrindinis kriterijus – vidinis įsitikinimas, kad produktas, kurį siūlome savo klientams, būtų kokybiškas. Kosmetikos priemones, įvairius darbo įrankius grožio meistrams atvežame tik iš Europos arba iš JAV. Žinoma, įrankiai gali būti pagaminti ir Kinijoje, nes dažniausiai įrankių gamybą prižiūri Europos arba JAV inžinieriai, projektuotojai ir dizaineriai.
Kaip kilo idėja parduotuvę pavadinti „Vitrina Pro”?
Kai prieš 26-erius metus įkūrėme įmonę ir galvojome jai gerą, „kabinantį” pavadinimą, rinktis tikrai buvo iš ko. Tuo metu laisvas buvo ir „vitrinos” pavadinimas, kuris mūsų akį ir patraukė savo paprastumu ir tuo pačiu taiklumu, pagalvojome, kad tai bus superinis pavadinimas mūsų parduotuvei, nes ir italų, ir prancūzų kalbomis jis reiškia tą patį. Toks pats geras jis išliko iki pat šių dienų.
Kaip jūsų veikloje pasitarnavo „Invega”?
Kadangi šiuo metu vykdome plėtrą – pamažu atidarome parduotuves visoje Lietuvoje, kreipėmės į banką dėl kredito suteikimo. Vienos parduotuvės atidarymas su įrengimu, baldais ir prekėmis mums atsieina apie 60-70 tūkst. eurų. Todėl banke mums pasiūlė „Invegos” siūlomą dalinį palūkanų kompensavimą smulkiam ir vidutiniam verslui bei paskolos garantiją. Paramos sulaukėme itin greitai bei operatyviai, o „Vitrina Pro”parduotuvės, padedant „Invegai”, atidarytos didžiausiuose prekybos centruose visoje Lietuvoje.
Ką palinkėtumėte žmonėms, kurie dar tik žada pradėti kurti savo verslą?
Šiais laikais turbūt visi labiausiai tikisi žaibiškų rezultatų, bet tuo pačiu daugeliui mintys apie verslą dingsta, kai bando sugalvoti ir atrasti verslo idėją – tai, ko niekas dar nebūtų išmėginęs, sugalvojęs. Manau, kad dirbant atsakingai, atsargiai, turint žinių apie rinkos optimizavimą, galima pradėti bet kokios srities verslą, tačiau apie ramybę galima pamiršti, nes nuo tos minutės, kai pradedi kurti verslą, už jį tampi atsakingu ištisą parą.