Patraukė tūkstančio metų senumo sfera: įkūrė geodezijos verslą
Po dešimties metų darbo geodezijos sferoje kaunietis Armondas Paliulionis nusprendė įgyvendinti savo svajonę ir įkurti nuosavą verslą. Anot jo, darbe labiausiai motyvuoja tai, kad kiekviena nauja darbo diena atneša iššūkių ir galvosūkių, kuriuos pavyksta sėkmingai išspręsti.
Apie kelis tūkstančius metų skaičiuojantį geodezijos ir matininkystės mokslą, jo svarbą, kodėl be šios srities specialistų neapsieina nė vienas, ketinantis įsigyti žemės sklypą, kaip vystyti šios srities verslą pasakoja trečiuosius savo veiklos metus skaičiuojančios įmonės „Tiksli valda“, veikiančios Kaune, įkūrėjas Armondas Paliulionis.
Papasakokite, kas yra geodezija ir matininkystė. Ar iš tikrųjų be jūsų darbo neapsieitų nė vienas, besiruošiantis pirkti nuosavą žemės sklypą ar besistatantis būstą?
Geodezija ir matininkystė skaičiuoja tūkstančius metų, tačiau ši sritis nenustoja būti aktualia ir šiandien – be geodezininko ne tik nenusipirksi žemės sklypo, nepasistatysi namo ar administracinio pastato, net ir tvoros nenutiesi... Viskas turi būti sužymėta ir įteisinta dokumentuose, kitaip kyla labai daug problemų, norint parduoti savo sklypą ar namą.
Apskritai, geodezija ir matininkystė yra labai plati sritis. Šios srities specialistai gali dirbti ne tik įvairiose valstybinėse ir privačiose geodezijos, kartografijos ir kadastro įmonėse, bet ir kitose su geodezija susijusiose organizacijose. Kadangi pats turiu ne vienerių metų patirtį šiose srityje, savo veiklą plėtoju individualiai, esu įkūręs verslą.
Pats daugiausiai dirbu su žemės sklypų matavimu, o dažniausi mano klientai – ūkininkai, todėl matuoju dirbamą žemę. Pavyzdžiui, žmonės nori nusipirkti kažkurį plotą, todėl prieš perkant būtina atlikti žemės matavimus, nes jų neatlikus galima patirti didelių nuostolių, kai sumokami pinigai pagal plotą nurodytą dokumentuose, o po to paaiškėja, kad realiai to ploto tiek nėra. Taip pat statant namus svarbu nustatyti tikslias sklypo ribas, pateikti tikslius matavimus ir norint projektuoti pastatus, požeminius tinklus ir kt.
Prireikus matavimo paslaugų, klientai, norėdami sutaupyti, neretai statosi namus tiesiog kaip jiems patiems atrodo. Tik paskui jau „priduodant“ namą, pasirodo, kad jis stovi visai ne toje vietoje, kur buvo suprojektuotas, neišlaikytas reikiamas atstumas iki kito sklypo ribų ir tuomet prasideda problemos, kurias reikia išspręsti. Tai pareikalauja ne tik daug teisinių, matematinių, bet ir psichologinių žinių, turi išmanyti, kaip bendrauti su klientais konfliktinėse situacijose.
Ne vienerius metus dirbote samdomu darbuotoju kitoje įmonėje. Kas paskatino kurti nuosavą verslą ir kaip supratote, kad esate tam pasirengęs? Kokie buvo pirmieji verslo žingsniai?
Baigęs geodezijos studijas Aleksandro Stulginskio universitete (tuometiniame Žemės ūkio universitete) įsidarbinau vienoje privačioje įmonėje, tačiau visuomet galvodamas apie ateitį svajojau vieną dieną dirbti individualiai, įkurti nuosavą verslą ir nuo nieko nepriklausyti. Sukaupęs pakankamai patirties kitose įmonėse, taip pat dirbdamas individualiai – iš viso apie dešimtmetį, nutariau, kad jau pats metas įkurti nuosavą įmonę. Tuo labiau, kad turėjau sukaupęs ir nemažai kontaktų, lojalių klientų bei pats įsigijęs visą reikiamą įrangą darbui. Norint įkurti verslą svarbu turėti ir reikiamas asmenines savybes – šiek tiek drąsos, iniciatyvumo, puikių komunikacinių įgūdžių ir svarbiausia – pasitikėti savo jėgomis.
Pačioje verslo įkūrimo pradžioje buvo išties sunku, reikėjo susidėlioti visus finansinius prioritetus, daug skaičiuoti, planuoti ir tam mums labai padėjo UAB „Investicijų ir verslo garantijos” (INVEGA) priemonės „Subsidijos verslo pradžiai“ bei „Verslumo skatinimas 2014-2020“, finansuojamos Europos socialinio fondo lėšomis.
Šiandien įmonė „Tiksli valda“ skaičiuoja trečiuosius savo veiklos metus ir joje dirba 4 darbuotojai. Esame nedidelė įmonė, tačiau kiek tenka pastebėti, visa geodezijos ir matininkystės sritis juda link to, kad kuriasi vis daugiau mažų įmonių.
Kaip atrodo jūsų eilinė darbo diena, su kokiais iššūkiais tenka susidurti ir kaip sekasi juos išspręsti?
Kiekviena diena man yra tarsi naujas iššūkis, galvosūkis, kurį turiu išspręsti. Užsiimu žemėlapių sudarymu, rengiu žemės paviršiaus geodezinius ir topografinius planus, atlieku įvairius kadastrinius matavimus, pasitelkdamas naujausias technologijas. Darbų yra įvairių, vieni darbai gali užtrukti vos 10 minučių, o kiti – tęstis iki kelių mėnesių. Rimtesniais, daugiau laiko resursų reikalaujančiais darbais laikome tuos, kai reikia suformuoti, padalinti arba sujungti žemės sklypus.
Šiandien egzistuoja pačių įvairiausių klientų pritraukimo būdų, tačiau kokie naujų klientų pritraukimo būdai yra veiksmingiausi jūsų įmonėje? Kaip rasti balansą ir išlaikyti esamus?
Pasiteisinęs ir veiksmingas kanalas klientų pritraukimui mūsų įmonėje yra skelbimai bei esamų klientų rekomendacijos. Naršome skelbimų portaluose ir ieškome užsakovų patys, investuojame ir į reklamą, kad užsakovai galėtų kreiptis tiesiai į mus. Taip pat negailime laiko ir laiką skiriame gyvam bendravimui su potencialiais klientais, važinėjame po sodininkų bendrijas, skelbimų lentose kabiname skelbimus apie savo veiklą. Nors toks būdas daugumai atrodytų jau pasenęs, tačiau mums jis veikia, todėl nežadame nieko keisti. Šiandien maždaug pusė mūsų klientų – pastovūs.
Kaip dešimtmetį besisukant šioje sferoje sekasi išlaikyti susidomėjimą, nesustoti tobulėti ir pasiekti vis geresnių rezultatų? Kokie būtų jūsų patarimai sėkmingam verslui?
Minčių kyla įvairių, tačiau vis pavyksta atrasti kažką naujo ir užsidegimas darbui vėl įsižiebia. Mane labiausiai motyvuoja mūsų darbu patenkinti ir dėkingi klientai, skirtingi objektai, su kuriais tenka dirbti. Vieni yra sudėtingi, su kitais dirbti labai malonu, tačiau tai ir verčia tobulėti, nesustoti.
Didžiausias linkėjimas – būti nuoširdžiu prieš save ir klientus, klientai tai labai įvertina, kai mato, kad paslauga jam buvo atlikta laiku, kokybiškai ir dar pasiūlyta geriausias rinkos kaina. Taip pat kai pasiūlomas palankiausias klientui, o ne pelningiausias mums, ar lengviausiai įgyvendinamas sprendimas. Tuomet ir rekomendacijos atsiranda, ateina nauji klientai.