*alt_site_homepage_image* *alt_site_co_fund_image*
lt
en
Verslui Finansavimo partneriams

Lietuvių kuriama išmani technologija užkariauja Vakarų rinkas

Rolandas Dranseika yra vienas UAB „Monimoto“ įkūrėjų. Jo įmonė klientams siūlo ypatingą paslaugą – kuria išmanias signalizacijos sistemas motociklams. Nors dirba ir gyvena Lietuvoje, Rolandas žiūri į Vakarus – jo kuriami produktai jau stebina Vakarų Europos bei JAV rinkas.

Kokia yra UAB „Monimoto“ susikūrimo istorija?

„Monimoto“ prasidėjo „Eldes“ kompanijoje, kuri gamina apsaugos sistemas namams. Esu vienas jos įkūrėjų ir „Eldes“ vadovavau 10 metų. Vieną dieną man paskambino dabartinis verslo partneris Andrius Rimkūnas-Bruno ir pasiūlė sukurti išmanų pakabuką raktų ar kitų daiktų paieškai telefonu. Tuo metu buvome gavę investiciją iš vieno rizikos kapitalo fondo, plėtėme komandą ir Andrių pasikvietėme dirbti marketingo vadovu.

Išmanaus pakabuko taip ir nepagaminome, tačiau ėmėme mąstyti apie apsaugos sistemas motociklams. Aš su motociklais neturėjau nieko bendro, išskyrus vairuotojo pažymėjimą ir prisiminimus važinėjant tarybiniais motociklais kaime. Tiesą sakant, tokios paslaugos idėja gimė Bruno – jis turi motociklą ir kartais pasikalbėdavome, kaip brangiai kainuoja šios transporto priemonės draudimas.

Iš pradžių neskyrėme šiai idėjai ypatingo dėmesio ar resursų, tad produkto vystymas užtruko apie 3 metus. Bandėme pirmąsias sistemas pardavinėti vienoje kickstarter platformų, eksperimentavome, klydome ir pardavėme mažiau nei 10 jų... Tad tuo metu koncentravomės į pagrindinį savo verslą.

Kai „Eldes“ kompanija subrendo ir atsirado galimybė jai pasamdyti profesionalų vadovą, nusprendžiau pasitraukti ir prisiminiau šiek tiek apleistą „Monimoto“ idėją.

Kokius iššūkius teko įveikti kuriant naują įmonę? Turite ilgametės patirties, ar buvo dalykų, kuriuos reikėjo išmokti, atrasti iš naujo?

UAB „Monimoto“ įkūrėme trise: pasikvietėme verslininką Aurelijų Rusteiką, tapusį mūsų verslo angelu-investuotoju. Aurelijaus ilgai įkalbinėti nereikėjo – jis pats užkietėjęs baikeris ir benzingalvis.

Mes išties turime daug patirties gamybos organizavime, tiekime, vadyboje ar pan. Tačiau „Monimoto“ yra produktas, skirtas galutiniam vartotojui (B2C) ir parduodamas visai kitais pardavimo kanalais nei ankstesnėje įmonėje mūsų kurtos sistemos. Dabar dirbame be tiekėjų, prekiaujame savarankiškai elektroninėje parduotuvėje – čia mano ir kolegų patirtis yra labai nedidelė ir daug ko tenka išmokti. Taip pat teko suprasti nuotolinio darbo su komandomis ypatybes: kartu dirbame tik dviese – visi kiti prisidedantys žmonės yra laisvai samdomi, dirbantys iš įvairių vietų. Šiuo metu mūsų yra apie 15: vieni specialistai prisijungia epizodiškai, pagal poreikį, su kitais nuolat palaikome ryšį.

Vis tik sunkiausia pradžioje, manau, buvo tai, kad pradėjome su sąlyginai mažu finansiniu kapitalu bei ribotais žmogiškaisiais ištekliais. Tačiau tai – natūralu. Taip pat neabejoju, kad bet koks jaunas verslas pirmiausia susiduria su žinomumo ir pasitikėjimo iššūkiais – kad ir kiek pinigų turėtum, turi pergyventi inkubacinį periodą, kol tavo produktu patiki pirmieji klientai, žurnalistai ar influenceriai.

Ar verslo kūrimui prireikė finansinių paslaugų?

Žinoma, verslo pradžioje mes kreipėmės į kredito uniją dėl lengvatinės paskolos iš „Verslumo skatinimo fondo 2014-2020, finansuojamo Europos socialinio fondo lėšomis“ (berods, iki 25 tūkst. Eur.). Kredito unijai pritrūkus užstato, UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) suteikė paskolos garantiją. Džiaugiuosi, kad tokios galimybės yra teikiamos. Artimiausiu metu planuojame pasinaudoti dar viena  – daliniu darbuotojų darbo užmokesčio kompensavimu pagal priemonę „Subsidijos verslo pradžiai“.  Pateikėme paraišką „Invegai“ ir gavome patvirtinimą.

Kuo išskirtiniai yra „Monimoto“ produktai?

Mūsų signalizacijos sistemos motociklams neabejotinai yra išskirtinės – jos visiškai autonomiškos. Jų nereikia jungti laidais prie motociklo ar įkrauti. Sistemą įdiegti ir susimontuoti gali bet kas, turintis išmanųjį telefoną, parsisiuntęs programėlę ir kelis kartus paspaudęs next.

Koks yra tipinis jūsų klientas? Ar dirbate Lietuvos, ar viso pasaulio rinkoje?

Nors dirbame Lietuvoje, tačiau mūsų rinka yra kitur. Kodėl taip yra? Į šį klausimą gali atsakyti iškalbinga statistika: Europos Sąjungoje naujų motociklų įregistruojama apie 1, 2 mln. per metus, iš jų – daugiau nei 300 tūkst. Italijoje. Tuo tarpu Lietuvoje registruojama – vos apie 300. Mūsų akiratyje tik kelios šalys: Italija, Prancūzija, Didžioji Britanija, Olandija ir JAV. Šiandien daugiausiai klientų turime iš Didžiosios Britanijos ir Olandijos.

Kaip potencialūs klientai apie jus sužino?

Manau, mus daugiausiai reklamuoja „YouTube“ influenceriai, pasakojantys apie „Monimoto“ produktus, darantys apžvalgas. Be abejo, naudojamės skaitmeninės reklamos įrankiais „Facebook“ ir „Google Adwords, taip pat esame išleidę keletą produkto apžvalginių straipsnių spausdintuose žurnaluose. Socialiniuose tinkluose vykstančiose diskusijose randame mūsų produktų aptarimų, sulaukiame pagyrų, matome, kad, pavyzdžiui, Didžiosios Britanijos gyventojai rekomenduoja mūsų sistemas vieni kitiems. Tiesa, apie tokias diskusijas socialiniuose tinkluose sužinau iš kolegų – aš pats neturiu net savo „Facebook“ paskyros.

Bet kurio atveju, manau, kad efektyviausia reklama yra pats produktas ir jį girianti kokybė.

Ar turite plėtros planų? Sieksite užkariauti pasaulio rinkas?

2017 m. daugiausiai dėmesio skyrėme produkto vystymui ir pardavimų skatinimui, tad 2018 m. prasidėjo mūsų augimas. Praėjusiais metais pardavimų turėjome už beveik 50 tūkst. eurų, o šiemet, per pirmuosius penkis metų mėnesius, jau pasiekėme daugiau nei dvigubai didesnę sumą.

Artimiausiu metu toliau plėsimės į jau mūsų sėkmingai užkariautas rinkas Didžiąją Britaniją, Olandiją bei dar šiemet bandysime įsitvirtinti Prancūzijoje, Italijoje ir JAV.

Žaliųjų finansų institutas