*alt_site_homepage_image* *alt_site_co_fund_image*
lt
en
Verslui Finansavimo partneriams

Lietuvių interjero skonis – stilių įvairovė

Žmogui įprasta gyvenimo dilemose ieškoti lengvesnio kelio, tačiau kartais intuicija sako elgtis priešingai. Klaipėdoje užuolaidomis, tapetais, baldais ir interjero detalėmis prekiaujantis bei interjero sprendimus siūlantis salonas „Admaja“ pradėjo veiklą 2011 metais – kai visur Lietuvoje dar tvyrojo slogios krizės nuotaikos, o pats žodis „krizė“ buvo išrinktas populiariausiu lietuvišku žodžiu. Verslą įkūręs klaipėdietis Darius Baltunis sako kaip tada, taip ir dabar tebemanantis, kad daugiau rizikos yra pradėti verslą ekonomikos pakilimo, o ne nuosmukio taške.

Verslo modelis – artumas klientui

„Tuo metu daug verslų užsidarinėjo. Vien Klaipėdoje per metus duris užvėrė du interjero salonai. Natūralu, kad išlieka geriausi, – prisimena verslininkas. – Šiuo metu atrodo, kad verslo pradžioje viskas buvo daug lengviau. Bet natūralu, kad atmintyje lieka tik gražiausi prisiminimai. Nors nemigo naktų buvo daug, o nuo pirminės vizijos šią dieną esame gerokai pažengę į priekį.“

Finansine prasme „Admajos“ atspirties taškas buvo ne įprasta banko paskola, o, kaip juokauja pats D. Baltunis, vadinamųjų trijų F, tai yra fools, family, friends (angliškai – kvailių, šeimos ir draugų), investicija. Artimųjų pasitikėjimas pasiteisino.

„Nuo veiklos pradžios pasirinkome „artumo klientui“ modelį. Atlikdami kiekvieną projektą nuo pat pradžių stengėmės būti geriausi draugai. Nesiveliame su konkurentais į kainų karą, bet visada esame pasiruošę rasti klientui geriausią sprendimą. Šiuo metu pridėtinę vertę klientui kuriame ir per inovacijas. Pastaruosius dvejus metus mūsų kompaniją lydėjo daug pokyčių. Pakeitėme įmonės strategiją: iki minimumo susimažinome atsargas sandėlyje, išsigryninome savo prekių krepšelį, tikslinį klientą. Pradėjome prekiauti itališkais „Calligaris“ bei prancūzų „Ligne roset“ baldais ir aksesuarais namams. Šiuo metu naujame salone kuriame ir darbo vietas dizaineriams, kur jie galėtų bet kada užsukti su savo klientais. Taip pat nusprendėme sukurti darbo vietos alternatyvą kavinėms, kurios dažnai tampa jų biurais. Investavome į informacines technologijas, su nauja skaičiuokle dėliojamės įėjimo į užsienio rinką strategiją“, – apie pasiteisinusius sprendimus pasakoja verslininkas.

ES investicijos – paskatinimas žengti į priekį

Esminis pastarojo meto „Admajos“ pokytis – nauja salono vieta. Ją pakeisti užtruko, nes, kaip sako savininkas, geroje vietoje patalpų niekas neužleidžia, o į blogą niekas nenori eiti. Tačiau svarbiam žingsniui verslininkas rado rimtą paspirtį.

„Tik po ilgų ieškojimų suradome jaukias patalpas miesto centre, Liepų gatvėje. Ten daugelį metų buvo įsikūrusi krištolo ir dovanų parduotuvėlė, kurios šeimininkės nusprendė, kad atėjo laikas pensijai. Ši gatvė jau dabar vadinama interjero gatve, todėl natūralu, kad ir mes norėjome čia įsikurti. Labai tinkama kaimynystė. Kuo daugiau panašia veikla užsiimančių įmonių vienoje vietoje – tuo geriau klientui, o mums drauge lengviau juos pritraukti. Ryžtantis įsigyti šias patalpas INVEGOS (red. UAB „Investicijų ir verslo garantijos“) teikiamos paskolų garantijos ir iš dalies kompensuojamos palūkanos, kurios finansuojamos iš Europos regioninės plėtros fondo, buvo didelis stimulas. Tiesą sakant, jų transliuojama žinutė mums nuo pat pradžių pasirodė tokia suprantama, kad mes jau net planuodami biudžetą iš karto skaičiavomės mažesnes palūkanas, kurias galėjome gauti dėka siūlomų INVEGOS priemonių. Ir kitos siūlomos finansinės priemonės, manau, yra puikus padrąsinimas verslams augti ir siekti didesnių tikslų, nebijoti žengti į priekį“, - teigia Darius Baltunis.

Tai koks tas lietuviškas stilius?

Verslas, siūlantis individualius interjero sprendimus, neabejotinai susidaro įspūdį apie lietuvių norus ir įpročius. D. Baltunis nedvejoja paprašytas įvardyti tendencijas.

„Lietuvių skonis interjerui? Stiliaus įvairovė. Smagu, kad tas pats klientas savo namus Vilniuje ir vasarnamį pajūryje kuria ne pagal vieną kurpalį, bet atsižvelgia į vietą, tradicijas, leidžiasi eksperimentuoti. Rinkdamiesi mus kaip saloną klientai iš Vilniaus taip pat tikisi kažko klaipėdietiško. Mes dažnai girdime klausimą iš klientų: ar atsivežėme audinių su jūros tematika, laivais ar kažką panašaus“, – pasakoja D. Baltunis.

O kas gražu žmogui, kuris pats rūpinasi kitų namų interjeru?

„Jau kurį laiką man asmeniškai gražiausia namų interjero detalė – knygos. Žmona „medinių vestuvių“ proga padovanojo ąžuolinę lentyną, užimančią visą sieną. Man tai gražiausias daiktas mūsų namuose“, – šypsosi pašnekovas.

Klausiamas, ką patartų svarstantiems, tačiau nesiryžtantiems pradėti savo verslo, Darius Baltunis suka netikėta linkme.

„Vienas iš mano pomėgių – filmų garsinimas. Kai garsiname filmus, su režisieriumi turime tokią tradiciją – užsirašyti geriausius posakius. Vienas tokių, ilgai išlikusių atmintyje: „Visi iki vieno ir dar jų kaimynai turi popieriaus ir rašiklį, bet ar daug puikių istorijų buvo užrašyta ant to popieriaus?“. Mintis paprasta: visi turime galimybę, bet ar visi ja pasinaudojame? Taigi kiekvieno mūsų šansai yra daugiau ar mažiau vienodi. Kažkas svajoja keliauti po Australiją, kažkas kurti verslą, įkurti startuolį ar būti radijo laidų vedėju. Bet kol kažkas svajoja, kažkas kitas tai daro. Toks ir skirtumas. Jei yra noro – reikia daryti“, – įsitikinęs „Admajos“ įkūrėjas.

Dienraščio „Klaipėda“ informacija

Žaliųjų finansų institutas