*alt_site_homepage_image* *alt_site_co_fund_image*
lt
en
Verslui Finansavimo partneriams

„Harmman“ prekės ženklą įkūrusi Živilė: „Klasikiniai drabužiai gali būti nenuobodūs“​​​​​​​

Atsiradusi rutina ilgalaikiame darbe Živilei Štilpaitei vis dažniau sukeldavo minčių apie nuosavą verslą. Moteris tikina puikiai žinojusi, kaip turi veikti verslo „struktūra“, o pačią idėją net to nesuvokdami pasufleravo kolegos ir bičiuliai. Jų patirtis, lūkesčiai ir poreikiai komandiruočių metu sugulė į nenuobodžių ir patogių vyriškų kostiumų „Harmman“ prekinį ženklą. Jį Živilė vysto ne viena, su dizainerio Kęstučio Lekecko pagalba.

37-erių Živilė Širpaitė pasakoja, kad verslo, komercijos ir jų organizavimo sritis jai niekada nebuvo svetima. Kauno technologijos universitete baigė tarptautinio verslo vadybą, o vėliau Psichologijos akademijoje baigė ir neformalias organizacinės psichologijos studijas.

„Visada traukė organizacinis, dinamiškas, turintis iššūkių bei kūrybiškumo reikalaujantis darbas. Baigusi universitetą pradėjau dirbti pirkimų, komercijos srityje, taip niekad nuo jos ir nenutolau – iki verslo pradžios dirbau prekių grupės, pirkimų skyriaus vadove vienose didžiausių Lietuvos įmonių“, – trumpai prieš tai buvusią darbo patirtį įvardijo pašnekovė.

Kiekvienam veiksmui, pasak Živilės, ko gero, įtaką daro nepasitenkinimas esama padėtimi: „Darbe buvau pradėjus jausti nuobodulį, rutiną, tam tikrais klausimais netgi beprasmiškumą. Be to, turiu labai aiškią viziją, kaip turi atrodyti organizacija, ką joje turi veikti žmonės, ką turi teikti pats verslas. Kuo toliau, tuo dažniau aplankydavo mintys apie tai ir galų gale noras pradėti įgyvendinti savo sumanymus tapo didesnis nei baimė suklysti dėl savo sprendimo.“

Paklausta, kas pastūmėjo sukti į tokią netradicinę sritį, Živilė atviravo, kad siuvimas tikrai nėra jos prioritetinė sritis. Anot pašnekovės, tai – pasirinkta priemonė klientams pateikti tokį produktą, kokio jie nori. Pačią idėją – siūlyti rinkai kiek kitokius klasikinius kostiumus, paversti juos nenuobodžiais, Živilei padiktavo draugai, pažįstami, kolegos. Tiesa, to net patys nežinodami.

„Jų mintys, lūkesčiai, problemos ir patirtys leido susidaryti tam tikrą paveikslą, kuris dar buvo pildomas kelionių, komandiruočių metu. Siuvimas, ir dar vyriškų rūbų, – gana specifinė sritis, reikalaujanti žinių, todėl nebuvau tikra, jog viena galėsiu idėją kokybiškai įgyvendinti“, – dėstė pašnekovė. Būtent todėl ieškojo tinkamo kompaniono savo sumanymui realizuoti.

Apie savo mintis Živilė papasakojo talentingam dizaineriui Kęstučiui Lekeckui ir pasiūlė prisijungti. Taigi šiuo metu vadybinė „Harmman“ dalis priklauso Živilei, o kūrybinė – Kęstučiui, nors neretai įvairiais klausimais diskutuojama su visa komanda. Kurdami „Harmman“ prekės ženklą, Živilė ir Kęstutis orientuojasi į modernią klasiką.

„Klasiką, kuri nėra nuobodi, papildyta įvairiais stilistiniais dizaino elementais: natūralaus rago sagos su devyniomis skylutėmis, kuriose išnarstoma baltų motyvų simbolika, nepriekaištingos linijos, įsiuvai, antkišenės. Siūlome ne vien kostiumus. „Harmman“ asortimentas, palyginti, nemažas: nuo marškinėlių ir džinsų iki bluzonų bei paltų. Gal skambės paradoksaliai, tačiau esame prieš besaikį vartojimą dėl visiems savaime suprantamų priežasčių. Mūsų kiekvienas rūbas sukurtas taip, kad puikiai derėtų tarpusavyje. Galima atlikti daug derinių tam, kad galėtumėte išsiskirti neginčijamu skoniu ne tik svarbiomis progomis, bet ir kiekvieną dieną tam skirdami kuo mažiau išteklių“, - prekės ženklo filosofiją pristatė Živilė. Moteris pridūrė, kad rūbai siuvami iš natūralios medžiagos: šukuotinės vilnos, kašmyro, medvilnės ir šilko.

Moteris tikino, kad „Harmman“ yra lėtosios mados atstovai, kuriems svarbu kokybė, o ne kiekybė, gaminio universalumas, lengvas pritaikomumas prie jau turimų gaminių.

„Mūsų išskirtinumas – paprastas formalios drabužių eilutės derinimas su kasdieniu stiliumi. Tai atradimas vyrams, kurie turi išlikti oficialūs darbe ir visada turėti kiek mažiau dalykišką, laisvalaikiui skirtą aprangą neoficialiems susitikimams ar vakarams. Taip pat gaminame tik ribotų tiražų kolekcijas“, – kalbėjo verslininkė.

Živilė prisipažįsta, kad šiek tiek baimės buvo prieš pradedant veiklą, jos yra dabar ir dar bus.

„Tai normalu, sveika baimė – lengvabūdiškumo saugiklis, kūrybiškumo skatintoja, rezultatų katalizatorius. O namų darbų prieš veiklos pradžią darėme išties nemažai: analizavome pasiūlą, kainas, kokybę, darėme apklausas, konsultavomės su specialistais, dirbančiais toje srityje, rinkome statistinius duomenis, domėjomės prognozėmis, darėme įvairių scenarijų skaičiavimus“, – kalbėjo pašnekovė.

Pirmasis svarbus žingsnis, kaip teigia Živilė, idėją paversti strategija, antras – strategiją „įvilkti“ į skaičių rūbą ir pamodeliuoti keletą tikėtinų scenarijų. „Kadangi tai buvo jau ne kartą daryta, sudėtinga nebuvo, tik užtruko laiko. Kai jau turi labai aiškų planą, ką nori pasiekti ir ką turi dėl to atlikti, iškyla resursų klausimas. Nuskambės banaliai, tačiau viskas yra įmanoma, jeigu tik labai nori, visgi finansinis aspektas buvo sudėtingiausias“, – tikino verslininkė.

Verslo finansavimui Živilė buvo suplanavusi naudoti savo asmenines ir artimųjų lėšas, tačiau jų nepakako, todėl kreipėsi konsultacijų į „Invegą“ (red. UAB „Investicijų ir verslo garantijos“). „Sužinojau, kad galiu pasinaudoti Verslumo skatinimo 2014–2020 priemone, skirta įmonėms pradėti ir vystyti neseniai pradėtą verslą. Lengvatinę paskolą panaudojome audiniams pirkti, atsiskaityti už siuvimo paslaugas bei elektroninei parduotuvei įkurti“, – pasakojo „Harmman“ įkūrėja.

Dabar moteris gali džiaugtis tuo, kad parduotuvė gyvuoja jau 10 mėn. Paklausta, ar dabar, žvelgdama į praeitį, kartotų viską, Živilė neabejoja, kad taip – tik daug ką darytų kitaip. Moteris neslepia ir to, kad ne tik svajoja apie plėtrą, bet ir planuoja bei dirba tam, kad kelerių metų planas, kuris yra popieriuje, palaipsniui virstų realybe.

15min.lt informacija

Žaliųjų finansų institutas